Kundeservice

Hva kan vi hjelpe deg med?

Eller ring oss på 4000 33 55

8 tips til hvordan vekke interesse rundt din Facebook

Mange bedrifter i dag er litt usikre på hvorfor de har en Facebook-side til sin bedrift. Man føler at man «må være der», men har egentlig ikke så mange følgere, og vet kanskje ikke hvordan man kan få flere - og vekke litt interesse rundt din bedrift og merkevare. Lurer du på hvilke sosiale medier som passer for din bedrift? Sjekk det ut her.

Med over 3 448 000 norske Facebook-brukere er det en fantastisk kanal å nå ut til både kunder - og kommende kunder på. Vi har samlet 8 tips til hva du kan gjøre, og hva du bør tenke på ved bruk av Facebook for din bedrift.

  1. De fleste av oss som benytter Facebook gjør det i hovedsak for underholdning, inspirasjon og det sosiale. Men med årene har Facebook tilrettelagt i større grad for bedriftsmarkedsføring - og vi er mer åpne for bedriftsposter, innlegg o.l. Men Facebook har en personlig og underholdene tone, og derfor kan det være hensiktsmessig å profilere sin bedrift på nettopp denne måten. Lær brukerne å kjenne bedriftens verdier, fremfor å i hovedsak fokusere på salg.

  2. Selv om flere likes gir en god følelse, er det ikke alltid at alle «Likes» betyr noe. De som betyr noe for bedriften din er de som gir merverdi. 

  3. Facebook er en ypperlig kanal for å dele hjelp til dine følgere, kunder og potensielle kunder. Innholdsmarkedsføring er ofte veien og gå. Ved å gi, og møte dine følgere i en situasjon hvor de har behov for litt hjelp - og gi den bygger tillit.

  4. Benytt gjerne Facebook-annonseringen til å fremme viktige eller interessante innlegg. De er rimelige, når ut til mange og kan definitivt være med på å gjøre bedriften din mer synlig.

  5. Facebook har et godt innsiktsvektøy, som lar deg se hvilke type innlegg og poster som genererer mest engasjement. På den måten kan du kartlegge hva dine følgere liker, og gi de mer av denne typen poster.

  6. Konkurranser gir alltid mye engasjement! Har du noen form for konkurranse som både gir dine følgere noe, men samtidig også gir merverdi til bedriften er dette ypperlig. Men husk at du ikke kan tvinge noen til å «dele» siden din/innlegg ved å bruke en konkurranse, dette strider i mot Facebook sitt reglement.

  7. Post innhold regelmessig. Denne er kanskje den vanskeligste. Men dersom man følger punkt 8 blir det lettere.

  8. Lag en markedsføringsplan for hvordan aktiviteten på Facebook skal være, gjerne 2 måned fremover i tid. Hvilke dager kommer hvilke type poster? Hvem skal eventuelt skrive blogginnlegg? Hvilke tider skal man annonsere innhold? Hvilket innhold skal annonseres? En plan gir dere mer tid til å ha det gøy med bedriften på Facebook, fremfor å stresse ut innhold.

Vi har også tidligere skrevet 5 enkle tips for ren bruk av Facebook, noe som kan være greit å vite om før man går i gang med sin egen Facebook-side for bedrift.

Kontakt oss

Storhamargata 44
2317 Hamar

4000 33 55

post@innit.no

Innit ASOrg.nr: 983 398 308 MVA

Navnet ditt

E-posten din

Telefonnummeret ditt

Din beskjed